GRUPS eTwinning

GRUPS eTwinning

Els Grups són espais virtuals en els quals els usuaris eTwinning es poden reunir i debatre al voltant de temes específics, matèries i altres àrees d’interès. Des del llançament d’eTwinning Live el setembre de 2015, qualsevol docent registrat a la plataforma eTwinning pot obrir i moderar el seu propi Grup (un o més).

Tens un tema d’interès especial, vols intercanviar coneixements amb altres docents europeus, vols crear el teu propi Grup?

Abans d’iniciar el procés per crear-lo, comprova que no n’existeixi ja un de temàtica semblant. En aquest cas, tu et pots incorporar al que ja existeix. Si, per contra, es tracta d’un tema nou, llença’t i crea el teu!

Cóm es crea un Grup?

Des de l’Escriptori eTwinning Live, a la secció GRUPS, i fent clic a CREA UN GRUP (lateral esquerre de la finestra), has d’emplenar un formulari amb informació sobre els objectius i el propòsit d’aquest Grup, incloent-hi un Títol (intenta que sigui atractiu), descripció, objectius fonamentals, qui hi pot participar (obert o dirigit només als membres que tu convidis), l’idioma o els idiomes de comunicació i els temes sobre els quals es treballarà (pots utilitzar qualsevol idioma però la informació sobre els objectius i propòsits has de fer-la en anglès, perquè els assessors de Brussel·les puguin comprendre el text i moderar la teva sol·licitud).

Una vegada emplenat el formulari, aquest queda pendent d’aprovació. En uns dies, l’SCA t’informarà si el Grup que desitges crear és pertinent dins de l’activitat d’eTwinning, si respon al propòsit pel qual s’han creat els Grups. Si l’SCA ho estima convenient, et pot sol·licitar informació extra per acceptar/rebutjar aquest Grup. Una vegada aprovat, canviarà l’estatus del Grup de “pendent/pending” a “actiu/active”.

Comença per crear un pla de treball i dissenyar com vols que sigui. Assegura’t de dotar-lo d’un cert contingut abans de convidar-hi membres: afegeix-hi una imatge, escriu un missatge de benvinguda, crea algunes pàgines, i proposa alguna activitat de presentació per trencar el gel, així com temes de debat.

Un assessor de l’SCA supervisarà el grau d’activitat del Grup; si no s’hi aprecien moviments, es posaran en contacte amb tu per comunicar-te que és més convenient tancar-lo (p. ex. si un Grup nou no té activitat durant 2 mesos; o si un Grup ja existent ha estat inactiu durant 3 mesos, encara que hi ha excepcions). A més, es presta atenció especial i s’actua amb netedat perquè el Grup s’ajusti a les polítiques i l’etiqueta eTwinning.

L’SCA, en col·laboració amb els SNA, actua per aconseguir que els Grups funcionin, que s’hi incorporin més membres i interactuïn, perquè siguin sostenibles… Tot això s’aconsegueix amb una gran implicació i lideratge del dinamitzador. Si crees un Grup, has d’assumir-ne, almenys en l’etapa inicial, la direcció i el compromís de coordinar i organitzar les activitats i les trobades.

Ja hi ha una sèrie de Grups destacats, creats i coordinats pel Servei Central de Suport (SCA) a Brussel·les. Aquests Grups són d’interès per als docents pel tema que es tracta, el nombre de membres, el nivell d’activitat que tenen, etc. Estan dinamitzats per docents que han finalitzat el Curs online per a moderadors, o per usuaris amb experiència en eTwinning que són experts en el tema o els temes objecte del Grup. Els moderadors d’aquests Grups destacats són sempre designats per l’SCA. Alguns d’aquests grups són:

Grup Virgilio – Your eTwinning guide (ajuda a principiants en eTwinning).

Bringing eSafety into eTwinning projects (seguretat en línia en els projectes eTwinning).

Creative Classroom (aula creativa).

Entrepreneurship in education (l’esperit emprenedor en l’ensenyament).

Game-based classroom (l’aula lúdica).

Inclusive education (educació inclusiva).

Sustainability Education Network Service eTwinning (SENSE), (servei eTwinning de la xarxa d’educació per a la sostenibilitat, moderat per Agustín Bastida, del Centro de Formación Ambiental Ciudad Escolar i ambaixador eTwinning per la Comunitat de Madrid).

Grupo_Sense
Logo SENSE

STEM, (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques (CTEM) de tots els nivells. Moderat per Rafael Montero, del col·legi Corazón de María i ambaixador eTwinning pel Principat d’Astúries).

Grupo_STEM
Logo STEM

Enllaç als Grups destacats d’eTwinning: https://www.etwinning.net/es/pub/progress/groups.htm

Anima’t, crea el teu propi Grup i enriqueix la teva experiència docent! Si estableixes una dinàmica regular amb un nivell creixent d’intensitat en l’activitat, el Grup donarà lloc a una comunitat de docents que aprenen uns dels altres, intercanvien bones pràctiques, observen nous mètodes didàctics d’ensenyament, exploren noves eines aplicades a activitats d’aula, etc. I no t’oblidis de la creativitat, és vital per a la supervivència d’un Grup!

Font de la imatge de capçalera: Dissenyada per wwww.freepik.com

 

Comparte esta noticiaTweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Ambaixadors Recomanacions Tutorials Live
Reglamento de protección de datos (información básica)

En cumplimiento de la normativa de protección de datos personales, le informamos de que sus datos serán incorporados al tratamiento denominado “eTwinning participación”, cuya finalidad es la participación en el proyecto de colaboración europeo eTwinning.

Puede usted ejercitar los derechos de acceso, rectificación, oposición, supresión (“derecho al olvido”), limitación de tratamiento y portabilidad y a no ser objeto de decisiones individuales automatizadas que sean de aplicación de acuerdo a la base jurídica del tratamiento. Podrá hacerlo en la sede electrónica del ministerio (http://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/catalogo/educacion/varios/proteccion-datos.html), presencialmente en las oficinas de registro o por correo postal.

Al rellenar y enviar este formulario usted concede su consentimiento inequívoco para el almacenamiento de sus datos en nuestros ficheros tal y como se especifica en nuestras normas de privacidad.

Dejar un comentario

Your email address will not be published. Required fields are marked *