Premi Nacional eTwinning 2019 “Let´s experience and learn”

Premi Nacional eTwinning 2019 “Let´s experience and learn”

El projecte “Let’s experience and learn” és un projecte de col·laboració entre els alumnes d’E. Infantil de col·legis pertanyents a 8 països diferents (Romania, Eslovènia, Polònia, República Txeca, Armènia, Turquia, Eslovàquia i Espanya).

L’objectiu principal del projecte ha estat treballar el mètode científic amb alumnat molt jove i proporcionar-li habilitats en l’aprenentatge mitjançant l’experiència i el descobriment.

Un avantatge del projecte va ser el fet que els socis ja havíem treballat junts i els infants ja coneixien les mestres de projectes anteriors.

L’alumnat havia de fer els seus propis experiments, amb l’ajuda de la mestra, i presentar-los als socis a través de vídeos i documents de Word. Tot plegat es pujava al Twispace. A més a més, cada company triava alguns dels experiments d’altres socis i els posava en pràctica amb els infants. Arran de les característiques dels nens i nenes d’E. Infantil, la connexió entre els socis era gairebé diària, la qual cosa permetia veure els experiments dels companys i fer-ne comentaris al Twispace. D’aquesta forma aconseguíem la implicació de tot l’alumnat en el projecte.

Cal destacar la implicació de les famílies com una innovació en el projecte, ja que els pares i mares dels diferents països també feien experiments a classe amb els infants i els compartien a la plataforma. Sens dubte, aquest ha estat un dels èxits del projecte, perquè les famílies hi col·laboraven des de dins del mateix projecte i n’eren part integrant.

Hi va haver molts experiments, en què tothom va aprendre seguint una metodologia activa, constructivista i integradora. A més, l’alumnat es va familiaritzar amb el maneig de les TIC i l’ús de diferents eines digitals.

La col·laboració amb escolars d’altres països era part de l’activitat diària, és a dir, tothom formava part d’una única aula.

D’altra banda, va caldre resoldre problemes que ens anaven sorgint. Com a anècdota, en una de les parts del projecte sobre “els experiments d’hivern”, no tothom va poder experimentar amb el gel i la neu, ja que cada país va haver d’adaptar-se a la seva meteorologia.

Vam treballar també amb materials reciclats, com ara llaunes metàl·liques per construir un joc magnètic. Els imants els van fer els nens i nenes, i les caixes es van folrar amb fotos de l’alumnat de tots els països. Amb tot aquest material, es va muntar una exposició al centre per fer partícip del projecte tota la comunitat educativa.

Durant tot el curs, els infants van poder experimentar i jugar lliurement al racó dels científics amb lupes, balança, minerals, proveta… Per als nens i nenes, introduir-se al mètode científic ha estat gairebé màgic.

L’èxit d’aquest projecte és de tots els socis amb els quals hem treballat. Junts formem un gran equip. Els hem demanat que ens parlin de la seva experiència en aquest projecte.

Gloria Garcia Ruano (CEIP Patacona Alboraya, València, Espanya):

El projecte va ser molt enriquidor per als alumnes. Va aprendre a utilitzar el mètode científic, es va endinsar en lleis físiques, reaccions químiques i fenòmens electrònics. Tot plegat, però, jugant i compartint els experiments amb nens d’altres països, que es convertien cada dia en nous companys d’aprenentatge.

Com a docent, eTwinning m’ha canviat la manera de treballar, m’ha permès créixer com a mestra amb les experiències d’altres professionals. A més a més, és una gran motivació per enfrontar-me cada dia al gran repte d’ensenyar.

Gràcies pel reconeixement del meu treball amb el Premi Nacional. És un incentiu per continuar treballant des d’eTwinning amb il·lusió. Gràcies, eTwinning.

 

María Ascensión Jiménez Lizán (CEIP Diego Velázquez, Albacete, Espanya):

Aquest projecte ha suposat la introducció dels alumnes de 4 anys en les activitats científiques. L’alt grau de motivació aconseguit ens assegura el desenvolupament d’una actitud positiva davant els contactes posteriors que tinguin els nostres alumnes amb la ciència.

El resultat ha estat totalment positiu. Els alumnes hi han participat activament i han col·laborat entre ells, ajudant qui tenia més dificultats que la resta. És destacable l’alta participació elevada de les famílies en el projecte. Han animat els seus fills a continuar experimentant a casa i a aportar nous experiments a classe. Als alumnes els encanta que els seus pares vinguin al col·le a ensenyar coses als companys.

eTwinning obre les finestres de la meva classe a la resta d’Espanya i d’Europa. Comporta conèixer mestres amb la meva mateixa il·lusió i visió del món, i treballar-hi al costat. N’he après molt i espero continuar fent-ho. El Premi Nacional és un orgull i suposa un gran reconeixement del treball realitzat.

Danica Zver (Vrtec Sentvid, Ljubljana, Eslovènia):

En el projecte hi van participar infants eslovens del jardí d’infants Vrtec Sentvid de Ljubljana. Les classes i grups d’escoles i jardins d’infància van intercanviar experiments científics, van aprendre de països socis i van aplicar nous coneixements sobre les TIC. Veure els vídeos d’experiments que havíem produït va ser un esdeveniment especial per a tots nosaltres, que va impulsar nous debats i va engrescar l’alumnat a conèixer els nens i nenes participants i els seus països. El contingut i les eines de TIC utilitzades van ser adequats per a l’edat de qui hi prenia part; tot un repte, tant per a la mainada com per a mi com a mestra. Treballar i col·laborar en aquest i altres projectes eTwinning, amb un grup de docents europeus, em va aportar nous coneixements, juntament amb l’oportunitat d’intercanviar bones pràctiques i de conèixer persones excepcionals, úniques, per la seva intuïció i el seu desig de treballar i ensenyar millor. Estic orgullosa de formar-ne part. Treballar junts a eTwinning va ser una gran experiència i alegria.

 

Nalan Uysal (Sabiha Gökcen Ilkokulu Gaziemir Izmir, Turquia):

Abans de començar la descoberta amb infants, vam fer estudis individuals en què observàvem el canvi en l’objecte, perquè poguessin demostrar les seves habilitats d’aplicació. Més tard, vam fer un treball en grup, perquè aprenguessin a complir amb les seves responsabilitats, resoldre problemes amb els altres, adquirir la capacitat de seguir les regles, guanyar confiança als entorns socials i compartir. Vam enriquir i facilitar el procés educatiu amb l’ús de les experiències de la vida diària. Vam assegurar-nos que el coneixement i les habilitats adquirides entre l’escola i la llar tinguessin continuïtat, i que el projecte fos una ocasió perquè els infants es divertissin. Gràcies a la nostra estratègia d’ensenyament, mètode de prova i mètode de resolució de problemes, hem utilitzat les funcions cognitives més elevades, com l’anàlisi, la generalització i la síntesi mental. Així ajudem els nens i nenes a desenvolupar les seves habilitats i a adquirir-ne de noves. Vam donar més importància al procés que al resultat i ens vam centrar en els esforços de l’alumnat. Estic molt agraïda a tots els meus companys.

Zuzana Garajová (ZS s MS Vlkanová Vlkanová, Eslovàquia):

Aquest projecte va tenir un impacte positiu en el desenvolupament del coneixement científic, les habilitats de comunicació, la cooperació mútua en l’experimentació, el desenvolupament d’una actitud responsable i l’autoconfiança. Juntament amb els infants, hem gaudit molt de la posada en pràctica d’experiments individuals.

La participació en aquest projecte m’ha aportat molt. eTwinning em brinda un espai per al desenvolupament personal i professional, l’oportunitat de conèixer grans persones i fer noves amistats. Els projectes ofereixen una gran quantitat d’idees inspiradores i motiven a inventar activitats noves, interessants i divertides per als infants. Coneixen alumnat d’altres indrets, juntament amb el seu país, cultura i tradicions, la qual cosa és necessària per a la tolerància mútua.

Enllaços del projecte:

https://twinspace.etwinning.net/44384/home

https://view.genial.ly/5a888d0723d0155d7a5ce043/lets-experience-and-learn

 https://issuu.com/nalanuysal/docs/merged_5e6aaad71b1e46

Font de les imatges: elaboració propia

Premios eTwinning 2019 Premios Nacionales Uncategorized
Reglamento de protección de datos (información básica)

En cumplimiento de la normativa de protección de datos personales, le informamos de que sus datos serán incorporados al tratamiento denominado “eTwinning participación”, cuya finalidad es la participación en el proyecto de colaboración europeo eTwinning.

Puede usted ejercitar los derechos de acceso, rectificación, oposición, supresión (“derecho al olvido”), limitación de tratamiento y portabilidad y a no ser objeto de decisiones individuales automatizadas que sean de aplicación de acuerdo a la base jurídica del tratamiento. Podrá hacerlo en la sede electrónica del ministerio (http://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/catalogo/educacion/varios/proteccion-datos.html), presencialmente en las oficinas de registro o por correo postal.

Al rellenar y enviar este formulario usted concede su consentimiento inequívoco para el almacenamiento de sus datos en nuestros ficheros tal y como se especifica en nuestras normas de privacidad.

Dejar un comentario

Your email address will not be published. Required fields are marked *