Criteris d’avaluació de Segells de Qualitat Nacional

Criteris d’avaluació de Segells de Qualitat Nacional

Actualitzem en aquest article la informació sobre els criteris d’avaluació per a Segells de Qualitat Nacional que podeu sol·licitar en les últimes fases o en concloure un projecte eTwinning.

Aprofitem per recordar que els Segells de Qualitat Nacional són un reconeixement a l’esforç i treball realitzat en els projectes eTwinning. Es concedeixen de manera individual als professors participants que els sol·liciten, no al conjunt de professors del projecte. Això vol dir que cada participant ha de realitzar la seva pròpia sol·licitud de segell de qualitat per tal d’obtenir el reconeixement per la seva contribució personal al projecte.

En la imatge següent us mostrem com realitzar aquesta sol·licitud en el vostre escriptori eTwinning des de la pestanya Projecte:

imagen solicitud de sello calidad
solicitar sello de calidad desde eTwinning Live

A continuació, s’exposen els sis criteris d’avaluació i les seves descripcions. Encara que aquests criteris són comuns per a tots els països participants a eTwinning, cada Servei Nacional pot puntualitzar-los i interpretar-los segons el context o les prioritats nacionals.

Pots accedir a la rúbrica completa, amb els diferents nivells corresponents a cada criteri, a lenllaç següent.

Tenir Segell de Qualitat Nacional és un requisit indispensable per poder participar en les convocatòries de premis nacionals i europeus. .

criterios_de_evaluación_para_sellos_de_calidad

Innovació pedagògica i creativitat. (enllaç a l’article)

Els docents han proposat gran varietat d’activitats en el projecte i n’han fet partícips els alumnes: plantejament de preguntes dirigides que han afavorit la investigació, anàlisi, organització del treball en equip per garantir la col·laboració, tot oferint als alumnes diferents alternatives per trobar i mostrar la informació, etc.

Depenent del context i de l’edat dels alumnes, la situació ha afavorit que es converteixin en veritables protagonistes del projecte, el desenvolupament de la seva creativitat, responsabilitat i autonomia. L’deixa de ser un mer portador de les idees del docent.

Integració en el pla d’estudis. (enllaç a l’article)

El treball del projecte es basa en el currículum i la programació. La major part del treball realitzat pels alumnes ha estat en horari escolar, el projecte no es basa únicament en el treball dut a terme pels alumnes a casa.

S’observen clars esforços estratègics per desenvolupar les competències de l’alumnat en diferents àrees/matèries.

El treball del projecte està clarament integrat en  el treball escolar d’alguna matèria/àrea. El docent desenvolupa el currículum mitjançant aquest projecte eTwinning.

Comunicació i interacció entre centres socis. (enllaç a l’article)

La major part dels projectes eTwinning desenvolupen processos de comunicació i intercanvi d’informació entre docents i alumnes. S’hi avalua la qualitat de les activitats comunicatives que els docents dissenyen per als alumnes i amb aquests, fet que permet compartir el treball realitzat sobre els temes tractats en el projecte.

Aquesta comunicació pot ser tant individual com en petits grups i pot incloure votacions, concursos, etc. dissenyats per animar els alumnes a llegir, sentir i/o veure el treball dels seus companys.

Col·laboració entre centres escolars associats. (enllaç a l’article)

Les activitats col·laboratives van més enllà de la comunicació: els socis ens són mers receptors de la informació, són membres d’equips, coautors i col·laboradors. La col·laboració implica que els centres participants necessiten la contribució dels companys per completar l’activitat.

Exemples de productes finals col·laboratius: un periòdic, un informe, un resum comú de tots els temes treballats durant el projecte, una col·lecció de cartes redactades sobre un tema donat, un llibre de receptes, una col·lecció de poemes, un treball de ficció (novel·la de misteri, conte de fades, dibuixos animats, pel·lícula, etc.). Això en són només uns quants exemples.

Els grups internacionals són una pràctica molt efectiva per al treball col·laboratiu (petit grup d’una classe + petit grup d’una altra classe = grup internacional).

Ús de la tecnologia. (enllaç a l’article)

Quin nivell d’ús de les TIC s’entreveu en les activitats comunicatives i d’intercanvi d’informació per part d’alumnes i de docents? De quina manera s’ha utilitzat la tecnologia per facilitar el treball en el projecte, la creació de productes finals, etc.?

Aquests criteris se centren en l’avaluació de l’adaptació de les eines tant del TwinSpace com altres eines utilitzades per docents i alumnes a l’hora de realitzar activitats col·laboratives i compartir la informació amb la finalitat que es produeixi la interacció i una comunicació com més real millor. Les eines s’utilitzen de manera que garanteixen la consecució dels objectius didàctics que persegueix el projecte.

Resultats, impacte i documentació. (enllaç a l’article)

Part visible. Els resultats del projecte han de ser visibles:

  • resultats del projecte i/o la seva presentació en línia.
  • activitat/implicació dels alumnes (TwinSpace)
  • documentació del projecte (planificació, avaluació i reflexió, propostes de millora, etc.)

Part no visible. Impacte del projecte:

  • en les destreses dels docents.
  • en les destreses dels alumnes i en l’ampliació de coneixements.
  • en l’àmbit social i personal (docents i alumnes)
  • en la comunitat educativa.

Font de les imatges: Servei Nacional de Suport eTwinning. Fotocomposició a partir d’imatges d’ús lliure Freepik.com

Pots compartir aquest article...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
Reconocimientos eTwinning

Dejar un comentario

Your email address will not be published. Required fields are marked *