• This entry is not yet available in the language requested. Sorry for the inconvenience. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

    Introducción

    No existe hoy en día actividad educativa en la que no aparezcan las siglas IA. La aplicación de la IA tiene el potencial de revolucionar la forma en que enseñamos y en la que, por tanto, nuestro alumnado aprende. Ésta pretende abordar algunos de los grandes desafíos de la educación en la actualidad, innovar las prácticas de enseñanza y aprendizaje y acelerar el progreso para la consecución del ODS 4 (que consiste en garantizar una educación inclusiva, equitativa y de calidad y promover oportunidades de aprendizaje durante toda la vida. (more…)

  • This entry is not yet available in the language requested. Sorry for the inconvenience. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

    ¿Estás en las últimas fases de tu proyecto eTwinning? ¿Estás diseñando un nuevo proyecto? ¿Te encuentras inmerso en uno de ellos? Recuerda que la evaluación es una parte muy importante de cualquier proyecto y por lo tanto es necesario tenerlo en cuenta desde le momento en el que empezamos a diseñarlo hasta su finalización. Evaluar también significa reflexionar sobre lo realizado y llevará establecer mejoras en futuros proyectos. Uno de los errores más comunes de los proyectos eTwinning suele ser la ausencia o la pobreza del proceso de evaluación del proyecto. Por ello, te proponemos este artículo que puede ser útil a la hora de planear una evaluación completa, detallada y continua.  (more…)

  • A mind map is a diagram used to visually organize information. A mind map is often created around a single concept, drawn as an image in the centre of a blank page, to which associated representations of ideas such as images, words and parts of words are added. Major ideas are connected directly to the central concept, and other ideas branch out from those. (Source: Wikipedia) (more…)

  • A few weeks ago and for the fifth time, an eTwinning event for Teachers in Spanish was held in Madrid. The event was named “Proyecta eTwinning” (projecting eTwinng). Of all the lectures and workshops held, there was one that we want to highlight, due to the growth and importance this methodology is having. This was the workshop given by Inmaculada Contreras, “Flipped Classroom. Learn by turning your classroom around” (more…)

  • The use of mobile applications by all of us is an everyday habit. We could not imagine our daily lives without communicating through instant messaging, without checking before leaving on the weather or traffic conditions, without motorizing our physical activity, or without playing that game that is so addictive.

    (more…)

  • Emaze is a simple application which allows you to create exciting new presentations.

     Ángel Luis Gallego, an eTwinning Embassador in Extremadura and Teacher of Latin in the Secondary School of Vegas Bajas in Montijo (Badajoz), tells us how Emaze can be an interesting and useful tool for creating online presentations.

    (more…)

  • Planning an eTwinning project is one of the basics in the early stages of working with the partner and largely determines the success in project coordination and results. Juan F. Peñas Viso, eTwinning Ambassador and Primary school teacher at San Babil primary school (Navarra) tells how to approach this project phase using Google Docs.
    (more…)