Booky’s Books for you

Título do proxecto: Booky’s Books for you

Coordinadora do proxecto: Maite Elejalde

Centro: CEP Virgen de la Guía (Portugalete-Biscaia)

Categoría de idade: 4 a 11 anos.

Enlaces aos materiais do proxecto:TwinSpace do proxecto.

 

 

 

Booky’s Books for you é un proxecto de animación á lectura para alumnos de primaria de 10 a 12 anos. O proxecto persegue o desenvolvemento de competencias lingüísticas e o fomento do traballo colaborativo en liña. Espertar no alumnado o interese polo seu propio proceso de aprendizaxe, por descubrir outras realidades do ámbito europeo e desenvolver plenamente as súas capacidades creativas, o pensamento crítico e o uso de medios dixitais como soporte para a comunicación e presentación de materiais. Este proxecto foi elixido proxecto destacado do mes de marzo de 2014, incluímosvos os enlace.

A coordinadora do proxecto no centro socio español, Maite Elejalde, descríbenos o desenvolvemento do proxecto.

Cando empezamos a esbozar o proxecto, a idea principal era que o alumnado de 5º e 6º cos que iamos traballar escribisen libros para os seus compañeiros de cursos inferiores. Como profesoras de inglés (Anna, a miña compañeira polaca, tamén é profesora de inglés) pensamos que a actividade sería interesante, xa que normalmente non hai libros de lectura en inglés para os máis pequenos. Por iso decidimos empezar por aí, con libros de vocabulario básico que puidese ler o alumnado de 1º e 2º de primaria, que se inicia na lectura. Para o segundo ciclo realizaríanse cómics, e para o terceiro ciclo narracións e unha obra de teatro. Desta forma veriamos distintos tipos de textos ao longo do curso, esta vez en inglés, e non só en castelán, éuscaro ou polaco, que é ao que os alumnos estaban habituados.

O primeiro paso para empezar a traballar foi comparar os currículos dos dous colexios para ver que tiñan en común e traballar sobre iso. Puidéronse decatar de que non eran tan diferentes. Unha vez decididos os temas empezaron a traballar en temas básicos de 1º e 2º de primaria como as cores, os números, a casa, o colexio, … Estas primeiras actividades realizáronas coa ferramenta Drawitlive que permite o debuxo colaborativo.

 

bookysbooks_historias_paddlet_2015

Os cómics realizáronse con ToonDoo e as narracións con Padlet. Finalmente, o teatro escribírono en Titanpad. Gravamos con Audacity, Voicethread, os vídeos subíronse con Youtube, Vimeo e fixéronse libros con ISSUU e Calameo. Todas as actividades realizáronse en grupos internacionais xa que un dos obxectivos principais do proxecto era que aprendesen a traballar en equipo, colaborando uns con outros e, que mellor que facelo con nen@s doutro país.

Enlace ao voicethread ganador:

[youtube]https://youtu.be/m-5gvo9I8zc[/youtube]

Enlace ao vídeo coas historias realizadas en Paddlet.

Ademais de melloraren o inglés, o obxectivo principal era que o traballo que ían realizar puidese ser utilizado por outros estudantes. Non hai mellor recompensa que ver que o traballo que realizas se utiliza. Non é algo que queda na túa carpeta ou no Twinspace. Todo o alumnado do colexio puido gozar do seu traballo. @s alumn@s de 1º e 2º recibiron entusiasmados o traballo dos seus compañeiros, así como os do segundo ciclo recibiron os cómics. En primeiro había un irmán pequeno dos autores, e con que orgullo dicía “isto fíxoo o meu irmán”. Todo o alumnado puido gozar do teatro, así como o profesorado e os pais do colexio, xa que se mostrou na semana cultural.

bookysbooks_leyendo_comics_2015

Por todo iso, teño que dicir que os obxectivos do proxecto se cumpriron na súa totalidade non só os xa mencionados senón todos os demais (avanzar no uso do ordenador, decatarse do que eles e os demais aprenden, desenvolver o espírito crítico e de autonomía, respectar os demais…). E, a dicir verdade, mellor aínda do esperado. Cando empezas un proxecto eTwinning, aínda que a ti che pareza un bo proxecto, quizais non enganche o alumnado. Neste caso non sucedeu xa que eles foron os verdadeiros deseñadores de todas as actividades, tiveron liberdade de actuación. O grupo que tomou parte non era novo en eTwinning e poida que iso tamén axudase, xa que sabían como había que traballar. Aínda que non sempre é fácil facelo e aceptar as opinións e o traballo realizado por outros. Un día enfadáronse un pouco porque os polacos lles borraran un dos debuxos. Pero para iso está o traballo colaborativo, para aprender a aceptar as opinións dos demais e non sempre impoñer a propia.

O mellor é que o proxecto non se esqueceu. Este curso seguimos usando os materiais creados o ano pasado. O proxecto segue vivo e os autores ven que o seu traballo segue sendo útil e iso dálles máis azos para seguir traballando con motivación, o cal non sempre é fácil.

Non hai que esquecer que nós, as profesoras, tamén aprendemos moito. Non só nos poñemos ao día con novas ferramentas TIC, practicamos o inglés e aprendemos como traballan noutros países, senón que tamén aprendemos a traballar en equipo (algo que quizais nos custa máis ca ao propio alumnado) e a facelo dunha forma máis atractiva, xa que os proxectos eTwinning non son un capítulo separado do noso currículo, senón que están integrados nel.

 

videoconferencia_bookys_books_2015

Os resultados das enquisas finais foron moi positivos. O 98% participaría de novo nun proxecto. @s alumn@s cualificaron o proxecto como “divertido, interesante, que axuda a traballar en grupo e mellora a creatividade”

Carmen opina que: “Gústame moito eTwinning. É como xogar pero ao mesmo tempo aprender. É moi divertido. Aprendemos a colaborar, a divertirnos, usar os ordenadores, sobre outras culturas e inglés “.

En palabras de Alejandro “eTwinning é aprender, compartir e diversión. É mellor aprender con eTwinning ca cun libro. Recoméndovos que participedes nun proxecto”.

Shengkang é da mesma opinión: “Aprendemos máis inglés. É divertido e aprendemos cousas doutros países e culturas”.

Recibir o premio foi o colofón a todo este traballo tan apaixonante. Unha grande alegría. É unha gran recompensa xa que sempre é moi agradable e reconfortante recibir a aprobación dos teus compañeiros.  Cando estás metida nun proxecto non sabes se o estás a facer ben ou mal, por moito entusiasmo que poñas. O premio é unha confirmación de que vas por bo camiño, aínda que moitos van por el pero non tiveron a mesma sorte. É unha gran motivación para continuar e intentar facelo cada día mellor.

 

difusión_bookysbooks_2015

Así que se pode dicir que co proxecto tivemos un dobre premio: o premio en si e o bo traballo e a motivación do alumnado, que non é pouco.

Outros enlaces ao proxecto:

 

Pinterest: http://www.pinterest.com/bookysbooks/bookys-books-for-you/

 

Fonte das imaxes: Actividades do proxecto Booky’s Books.

 

 

 

Proxectos destacados
Reglamento de protección de datos (información básica)

En cumplimiento de la normativa de protección de datos personales, le informamos de que sus datos serán incorporados al tratamiento denominado “eTwinning participación”, cuya finalidad es la participación en el proyecto de colaboración europeo eTwinning.

Puede usted ejercitar los derechos de acceso, rectificación, oposición, supresión (“derecho al olvido”), limitación de tratamiento y portabilidad y a no ser objeto de decisiones individuales automatizadas que sean de aplicación de acuerdo a la base jurídica del tratamiento. Podrá hacerlo en la sede electrónica del ministerio (http://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/catalogo/educacion/varios/proteccion-datos.html), presencialmente en las oficinas de registro o por correo postal.

Al rellenar y enviar este formulario usted concede su consentimiento inequívoco para el almacenamiento de sus datos en nuestros ficheros tal y como se especifica en nuestras normas de privacidad.

Dejar un comentario

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *