Everyday Situations. Premios nacionais eTwinning 2016

Everyday Situations. Premios nacionais eTwinning 2016

Everyday Situations é un proxecto eTwinning premiado na categoría novel de 16-19 anos. O proxecto, realizado no IES Cuatro Caminos (Estremadura) con socios de Italia, Polonia, Reino Unido, Portugal e Ucraína, versa sobre o intercambio de aspectos socioculturais polo que se fomenta fundamentalmente a competencia lingüística do alumnado. Destacamos o grande interese e mais a motivación do alumnado. O proxecto propiciou a creación de material moi valioso para ser reutilizado por outros docentes en futuros proxectos.

Marta Meneses, coordinadora no centro escolar estremeño IES Cuatro Caminos cóntanos como foi esta experiencia cos seus compañeiros de centro, alumnos e centros socias.

Obxectivos do proxecto

Trátase dun proxecto plurilingüe inglés, francés, alemán, español e esperanto cuxos obxectivos principais eran establecer un contacto regular entre varios centros europeos, coñecernos e intentar realizar un intercambio nun futuro próximo, fomentar o uso dunha lingua estranxeira en situacións reais, incrementar o uso das novas tecnoloxías na aprendizaxe dunha lingua estranxeira e ampliar o coñecemento cara a outras culturas europeas.

Todos os obxectivos leváronse a cabo tal e como se reflicte no noso diario blog Everyday Situations Diary, que recolle todas as actividades que se realizaron.

 

blog_everyday_situations

Sobre o desenvolvemento do proxecto en canto a acertos, erros, dificultades atopadas e busca de solucións.

No proxecto contabamos coa colaboración dun equipo para realizar as situacións en francés do instituto de Reino Unido, por unha serie de razóns non se levaron a cabo e para poder achegar situacións en francés, decidimos formar o equipo de francés con alumnos do noso centro do mesmo nivel e ademais, aproveitando que se imparte esperanto en dous recreos semanais, incluír algunhas situacións en esperanto.

Unha das dificultades que atopamos foi coordinar un grupo de alumnos tan numeroso. Desde o noso punto de vista, se iniciamos un proxecto novo o curso que vén, deberiamos contar cun grupo de alumnos máis reducido e seleccionar actividades que sexan atractivas para eles.

Outra dificultade que hai que mencionar é que non todos os centros implicados dispoñen de aulas con equipos informáticos que funcionen correctamente. Require un enorme esforzo, por exemplo, realizar videoconferencias, unha das actividades favoritas dos alumnos e hai que engadir a non existencia practicamente dun horario que permita unha comunicación directa entre ambos os dous centros en horario lectivo.

Valoración global da participación e resultados do proxecto

A creación do blog aumentou o interese dos alumnos pola aprendizaxe dunha lingua estranxeira, ademais dun incremento considerable da súa creatividade. A gran variedade de actividades axudaron a converter as clases en máis atractivas.

O intercambio virtual que se realizou entre os centros mellorou considerablemente as habilidades de comunicación dos estudantes nunha lingua estranxeira que cando viron os resultados se sentiron moi orgullosos deles mesmos.

 

entrevistas_everydaysituations

 

Implicación do alumnado, outros departamentos, axentes educativos, outros axentes externos

Aínda que o proxecto se levou a cabo cun grupo completo de 4º ESO, non todos os alumnos se implicaron do mesmo xeito. A gran maioría demostrou un grande entusiasmo polas actividades programas e axudoulles a perder o medo a expresarse en público, especialmente nunha lingua estranxeira e a traballar en equipo repartindo tarefas de forma equitativa.

A participación doutros docentes no proxecto foi fundamental para poder levar a cabo algunhas das actividades: o profesor de Educación Plástica e Visual ensinounos como facer colaxes con diferentes fotografías, a manipular imaxes co GIMP, a ser creativos na elaboración dos nosos pósteres, etc. O profesor de Tecnoloxías da Información e Comunicación axudounos a crear o noso blog utilizando blogger e a subir textos, fotografías, vídeos, presentacións, etc. A profesora de Educación Física preparou unha coreografía e escenas para gravar un vídeo presentándolles o centro aos nosos socios. Hai que destacar a implicación dunha parte importante da comunidade educativa para realizar en menos de dúas horas a gravación deste vídeo.

A implicación desinteresada da nosa auxiliar de conversación, Alexandra Borostean, fóra do seu horario, para supervisar as actividades. A súa colaboración no proxecto axudou a mellorar as habilidades e as destrezas na expresión escrita do alumnado que participou no proxecto e a relación cos alumnos fóra de clase contribuíu a unha participación máis activa destes nas clases de conversación.

O ANPA do noso centro fixo unha achega económica para a adquisición dos ingredientes necesarios na elaboración de cupcakes para a actividade POTLUCK (Saint Patrick’s Day at Cuatro Caminos High School). Algunhas nais axudaron e ensináronlles aos nosos alumnos e a algúns profesores a elaborar eses deliciosos cupcakes decorados con motivos propios da ocasión que se ía celebrar.

Tamén puidemos contar coa participación de dous voluntarios do programa EUROPEAN VOLUNTARY SERVICE (EVS): Willem Van Schill de Bélxica e Vanessa Lemesre de Francia. Os dous traballan para a asociación Cerujovi de Don Benito, que axuda a organizar actividades para mellorar a aprendizaxe de linguas como o inglés e o francés. Os dous colaboraron na celebración do noso Día de San Patricio.

st.patrick_cards_everydaysituations

E por último, mencionar que o Concello de Don Benito, a través da súa Oficina de Turismo, nos deu a oportunidade de elaborarmos con eles unha nova edición da guía da cidade en español e inglés.

Beneficios para o centro, os profesores e mais o alumnado

Grazas ao blog e ao uso de TwinSpace, tanto os profesores coma os alumnos conseguimos utilizar unha lingua estranxeira para alcanzarmos varios obxectivos: fomentar o traballo en equipo de docentes e alumnos a distancia utilizando coñecementos adquiridos non só na materia de idioma, senón tamén noutras como Educación Plástica e Visual e Educación Física, aumentar a autoestima e motivación dos escolares e garantir un dimensión europea do noso centro, cultura,…

 

rincón_europeo_everyday_situations

Outro beneficio para os alumnos e, por suposto, para os profesores participantes foi o uso das novas tecnoloxías na aula. Aprendemos o uso de programas para editar textos, imaxes, vídeos, blog, etc., a utilizar navegadores, como o Chrome, familiarizarnos co TwinSpace para comunicarnos cos alumnos e profesores dos centros asociados, ademais doutros medios como correos electrónicos, Facebook, Instagram, Twitter, etc, a utilizar ferramentas do Google Drive para crear presentacións, e o noso blog, a subir documentos ao Dropbox e a Google Drive.

Calidade e reutilización dos materiais elaborados

O noso proxecto sérvelles de exemplo a outros profesores de idiomas para fomentar a comunicación oral nunha lingua estranxeira e o uso das novas tecnoloxías na aula. Cónstanos que este proxecto incrementou o interese doutros profesores e alumnos pola plataforma eTwinning, non só no noso centro, senón tamén noutros centros da nosa cidade e dos arredores.

Outro dos produtos obtidos foi a edición dunha guía de Don Benito en inglés. A idea de colaborar co Concello para traducir a guía da nosa cidade ao inglés xurdiu cunha das actividades programadas: mostrarlles a nosa cidade aos demais centros asociados.

Sobre o recoñecemento deste proxecto como premio nacional eTwinning 2016

Supuxo unha gran satisfacción aprender a manexar correctamente certos recursos e ademais descubrir e aprender algúns novos cos meus alumnos, todos eles de grande utilidade na práctica docente diaria.

Foi unha experiencia enriquecedora e moi positiva. Coñecín profesoras doutros países que me axudaron a mellorar o inglés e aprendín a traballar en equipo con elas. Este é o meu segundo proxecto eTwinning e conseguir en dous anos consecutivos o Selo Nacional e o Europeo anímate a continuar con experiencias deste tipo. E ademais obter con este segundo proxecto un premio nacional significa un recoñecemento ao labor realizado durante tantos anos.

Outras opinións

 

equipo_sellocalidad_everyday_situations

JOSÉ Mª SALGUERO RODRÍGUEZ (profesor de Lingua e Literatura e de Esperanto)

Que o obradoiro de Esperanto deste IES Cuatro Caminos participase en igualdade de condicións xunto cos grupos dos outros idiomas que se imparten no centro (francés, inglés) no proxecto eTwinning achegounos moitas novidades positivas nas tarefas do obradoiro. En primeiro lugar que o esperanto fose aceptado en igualdade de condicións coas outras linguas, deulle carta de natureza e confirmounos na idea de que estabamos a facer algo útil. En segundo lugar, abriunos o abano de posibilidades de traballo; de feito a partir daquela experiencia, durante o presente ano escolar estamos a montar unha experiencia teatral similar. En terceiro lugar, foi moi enriquecedor contribuír á diversidade de actividades do centro.

JUAN RUIZ FERNÁNDEZ (profesor de Matemáticas e Tecnoloxías da Información e Comunicación)

Foi unha experiencia positiva. Os alumnos adquiriron coñecementos sobre novas tecnoloxías, á vez que realizaban un proxecto de aprendizaxe de idiomas. Axudoulles a valorar e comprender como o uso destas ferramentas novidosas lles pode servir para ampliar os seus horizontes vitais e profesionais.

DOLORES RUIZ MORENO (profesora de Educación Física)

Colaborar neste proxecto desde unha área non lingüística (educación física), dá a oportunidade, ademais de traballar os contidos propios da materia, de desenvolver cos alumn@s a través da expresión corporal e o baile (linguaxe universal) un intercambio con outros países.

SILVIA CORCOBADO DONOSO (alumna de Francés)

A nosa posterior implicación no proxecto non nos permitiu gozar plenamente desde o principio, pero mellor tarde que nunca. As horas que pasei cos meus compañeiros foron moi divertidas e gratificantes.

LAURA IGLESIAS FERNÁNDEZ (alumna de Inglés)

Encantoume poder forma parte deste proxecto. Grazas a todas as actividades deste traballo, aprendemos moitas cousas, sobre todo a colaborar en equipo. Achegounos a oportunidade de relacionarnos con persoas da nosa mesma idade pero dunha gran variedade de países, e sinalo isto como unha das mellores partes. Se tivese a opción de volver participar, faríao sen dubidar.

JOSÉ IGNACIO ROMERO FERNÁNDEZ (alumno de Inglés)

Para min, participar en eTwinning foi unha experiencia enriquecedora por moitos motivos, como facer un uso do inglés en situacións reais de comunicación. Tamén traballar en coordinación con mozos europeos con inquietudes similares ás nosas. Tiven a oportunidade de colaborar cos meus compañeiros de instituto preparando as actividades do proxecto e realizando un uso diferente das novas tecnoloxías.

FRANCISCO GÓMEZ LÓPEZ (alumno de Inglés e de Esperanto)

Participar no proxecto eTwinning foi incrible. Aprendín moitas cousas novas, traballamos en equipo, e máis importante, coñecemos moita xente estranxeira e pasámonolo xenial. Fixemos un gran traballo e estamos moi contentos con todo, espero que algún día poidamos repetir, porque estaría encantado. O mellor de todo foi revivir unha linguaxe como o Esperanto, case extinta xa, pero que merece que se dea a coñecer. Estou moi orgulloso de todo o que fixemos!

ENCARNA CASADO CALDERÓN (representante da ANPA)

Para min, como nai, foi un pracer colaborar neste proxecto co que aprendemos a elaborar cupcakes, decorándoas co gallo da festividade de St Patrick, patrón dese país. A realización desta actividade transmitiume o entusiasmo e a  ilusión dos alumnos e alumnas participantes, ao traballar en equipo desenvolvendo a súa imaxinación, paciencia e creatividade, pasando uns momentos inesquecibles. Desde aquí, quérolle dar os parabéns á profesora Marta Fernández Meneses polo seu bo facer, a súa constancia e mais o traballo diario, que agora se ve recompensado co premio nacional obtido. PARABÉNS!

ANDRÉS ARROYO CALAMA (técnico en Turismo do Concello de Don Benito)

Para a Oficina de Turismo de Don Benito é unha satisfacción ter un folleto en inglés realizado por xente tan marabillosa e tan cualificada. O traballo que achegaron no seu día foi magnífico, e para a promoción turística da nosa cidade, este reúne todos os condicionantes de promoción turística que buscan os usuarios estranxeiros que visitan as nosas instalacións.

Esperamos contar coa súa colaboración en futuras edicións, debido a que consideramos que este tipo de traballo é moi produtivo para todos.

 

 

 

 

 

Premios eTwinning 2015
Reglamento de protección de datos (información básica)

En cumplimiento de la normativa de protección de datos personales, le informamos de que sus datos serán incorporados al tratamiento denominado “eTwinning participación”, cuya finalidad es la participación en el proyecto de colaboración europeo eTwinning.

Puede usted ejercitar los derechos de acceso, rectificación, oposición, supresión (“derecho al olvido”), limitación de tratamiento y portabilidad y a no ser objeto de decisiones individuales automatizadas que sean de aplicación de acuerdo a la base jurídica del tratamiento. Podrá hacerlo en la sede electrónica del ministerio (http://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/catalogo/educacion/varios/proteccion-datos.html), presencialmente en las oficinas de registro o por correo postal.

Al rellenar y enviar este formulario usted concede su consentimiento inequívoco para el almacenamiento de sus datos en nuestros ficheros tal y como se especifica en nuestras normas de privacidad.

Dejar un comentario

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *