Reading in Community

Reading in Community é un proxecto de animación á lectura e desenvolvemento da competencia lingüística centrado na obra de Antoine de Saint-Exúpery ‘ El Principito‘. O proxecto foi realizado entre centros escolares de Francia e España e vai dirixido a alumnos de Educación Infantil. Destacamos unha cuidadosa planificación de actividades e un alto nivel de coordinación e comunicación entre as docentes participantes en canto ós temas e as actividades desenvoltas. O proxecto proporciona múltiples oportunidades para que os alumnos entren en contacto coas producións dos seus compañeiros e aprendan a valorar e emitir xuízos sobre traballo realizado polos centros socios. Debemos destacar tamén a implicación das familias, ás que se lles informa do proxecto desde o principio e son partícipes en varias actividades. Tamén é reseñable a avaliación dos alumnos, que identifican os contidos preferidos do proxecto. Gracia Moya, docente participante no CEIP ‘Gloria Fuertes’ de Jaén descríbenos a estrutura básica de planificación do proxecto e proporciónanos enlaces ós resultados do mesmo.
O proxecto ‘Reading in community‘ xira en torno á lectura compartida en familia e no centro educativo da obra de Antoine de Saint-Exupéry “El Principito”. Desenvolveuse durante todo o curso escolar en España e en Francia con alumnado 4 e 5 anos. Na súa posta en marcha sentimos a necesidade de achegarnos a unha segunda lingua, disfrutando co intercambio de producións, inquietudes, coñecementos, regalos, videoconferencias…, producindo un enriquecemento personal que nos levou a coñecer outra cultura, sentirnos europeos desde a cercanía que nos fixo sentir o desenvolvemento do proxecto. Vivir a experiencia e a complicidade entre o alumnado foi un momento especial no que todos colaboraron na aprendizaxe dos seus novos compañeiros. A actividade resultou moi gratificante para o alumnado e profesorado posto que houbo un enriquecemento mutuo.
Obxectivos:
- Coñecer outras culturas, outras formas de ver o mundo.
- Desenvolver as competencias comunicativas, creativas e artísticas a través dunha obra literaria.
- Crear o desexo de comunicar a través de diversas linguaxes de forma lúdica, construtiva e significativa.
- Valorar a literatura como medio de expresión e intercambio de pensamentos.
- Fomentar o interese por aprender o idioma dos países participantes no proxecto.
- Integrar ás familias nas propostas do proxecto.
- Dar vida á biblioteca e espazos do centro, abrindo as portas ás familias.
Áreas curriculares e contidos abordados:
Coñecemento de sí mesmo e autonomía personal.
- O corpo e a propia imaxe: identificación de características propias, esquema corporal, sentidos, emocións, empatía…
- A actividade e a vida cotiá: autonomía, iniciativa, esforzo, atención, constancia, cooperación, afectividade…
Coñecemento do entorno.
- Medio físico: Elementos, relacións e medida: exploración de obxectos, numeración, tempo.
- Achegamento á natureza: Curiosidade, respecto, coidado, relación…, cos animais e plantas.
- Cultura e vida en sociedade: familia, relacións afectivas, a cidade, identidade cultural, relacións respetuosas e afectivas con outros nenos e nenas, Europa, interese por outras culturas.
Linguaxes: Comunicación e representación.
- Linguaxe verbal: escoitar, falar e conversar en español e francés, Aproximación á lingua escrita, acercamento á literatura:
- Linguaxe audiovisual e tecnoloxías da información e a comunicación: ordenador, cámara, videoconferencia, tablet…
- Linguaxe artística: expresión plástica, música, teatro…
- Linguaxe corporal: expresión e dramatización corporal, xogo simbólico, danza
Fases do proxecto:
Inicio:
Actividades para coñecerse e desenvolver a empatía entre o alumnado dos centros participantes (cartas, debuxos, fotografías…, sobre a súa identidade e afeccións)
Desenvolvemento: (ver TwinSpace)
- Presentamos ós socios ós nosos alumnos amosándolles unha presentación coas súas fotos, intereses…
- Powerpoint da clase, do colexio, da súa cidade, das creacións do alumnado…
- Intercambio de ideas e investigacións sobre a obra: “El Principito”
- Deseño de pistas que se resolverán coa lectura de fragmentos do texto na casa e no colexio.
- Creación de novas historias a partir dos personaxes, escenas da obra, outros planetas…
- Tertulias de dialóxicos de fragmentos seleccionados para a idade do noso alumnado.
- Instalacións de xogo simbólico con diferentes obxectos relacionados coa obra literaria.
- Xogos dramáticos, de representación e creación de diálogos dos personaxes da obra e incorporación doutros imaxinados polo alumnado.
Avaliación:
Metodoloxía escollida para o desenvolvemento do proxecto.
Aprendizaxe baseada en proxectos, creatividade, traballo cooperativo, enfoque comunicativo, uso das TICs, intelixencia emocional, implicación das familias, intervencións cooperativas intercentros (Instituto e colexio)… Foise documentando todo o acontecido fotografando, filmado anotando ideas que se organizaron en libros dixitais e vídeos (ver TwinSpace)
Avaliación e difusión do proxecto.
A avaliación levouse a cabo por todos os sectores da comunidade educativa que participaron no proxecto. (ver TwinSpace) difundíndose a través da prensa local de ambos países, a web Hilos para Educar e no TwinSpace
Beneficios para o centro, docentes e alumnado.
Un proxecto compartido onde a implicación das familias foi un motor emocional primordial no desenvolvemento do mesmo. Coa lectura e o traballo cooperativo nacían novas ideas creativas surxidas da vida de ambos centros.
Fonte de las imaxes: TwinSpace do proxecto ‘Reading in community’
Proxectos destacados
Cada día estoy más convencida de la necesidad de un trabajo cooperativo. El trabajo en grupo es muy enriquecedor y de él nacen nuevas ideas creativas. Es más motivante para los alumnos/as y posiblemente para los profesores/as.