Informació sobre els criteris de qualitat aplicats en l’avaluació de projectes eTwinning per tal d’obtenir Segell de Qualitat Nacional. Aquests criteris poden servir de guia per al disseny i desenvolupament del propi projecte i no sols com a elements finals d’avaluació.

Els Segells de Qualitat Nacional són un reconeixement a l’esforç i feina duta a terme en els projectes eTwinning. Es concedeixen de manera individual als professors participants que els sol·liciten, no al conjunt de professors del projecte. Això vol dir que cada participant ha de fer la seva pròpia sol·licitud de Segell de Qualitat per tal d’obtenir el reconeixement per la seva contribució personal al projecte.

En la imatge següent us mostrem com realitzar aquesta sol·licitud al vostre escriptori eTwinning des de la pestanya de Projecte:

imagen solicitud de sello calidad

Sol·licitar segell de qualitat des d’eTwinning Live

A continuació, s’exposen els sis criteris d’avaluació i les seves descripcions. Encara que aquests criteris són comuns per a tots els països participants en eTwinning, cada Servei Nacional pot puntualitzar-los i interpretar-los segons el context o les prioritats nacionals.

Pots accedir a la rúbrica completa, amb els diferents nivells corresponents a cada criteri en el següent enllaç.

Tenir Segell de Qualitat Nacional és un requisit indispensable per poder participar en les convocatòries de premis nacionals i europeus.

 

criterios_de_evaluación_para_sellos_de_calidad

Innovació pedagògica i creativitat (enllaç a l’article)

Els docents han proposat una gran varietat d’activitats en el projecte tot fent partícip l’alumnat: plantejament de preguntes dirigides que han afavorit la recerca, l’anàlisi, l’organització del treball en equip per tal de garantir la col·laboració, oferint als alumnes diferents alternatives per a trobar i mostrar la informació, etc.

Depenent del context i de l’edat dels alumnes, la situació ha afavorit que es converteixin en veritables protagonistes del projecte, el desenvolupament de la seva creativitat, responsabilitat i autonomia. L’estudiant deixa de ser un mer portador de les idees del docent.

Integració en el pla d’estudis (enllaç a l’article)

El treball del projecte es basa en el currículum i en la programació. La major part del treball dut a terme per l’alumnat ha estat en horari escolar, el projecte no es basa únicament en el treball fet a casa pels estudiants.

S’observen clars esforços estratègics per desenvolupar les competències de l’alumnat en diferents àrees/matèries.

El treball del projecte està clarament integrat en el treball escolar d’alguna matèria/àrea. El docent desenvolupa el currículum mitjançant aquest projecte eTwinning.

Comunicació i interacció entre centres socis (enllaç a l’article)

La major part dels projectes eTwinning desenvolupen processos de comunicació i intercanvi d’informació entre el professorat i l’alumnat. S’avalua la qualitat de les activitats comunicatives que els docents dissenyen per als alumnes o amb aquests, i es comparteix el treball realitzat sobre els temes tractats en el projecte.

Aquesta comunicació pot ser tant individual com en petits grups i pot incloure votacions, concursos, etc. dissenyats per animar els alumnes a llegir, sentir i/o veure el treball dels companys.

Col·laboració entre centres escolars associats (enllaç a l’article)

Les activitats col·laboratives van més enllà de la comunicació: els socis no són mers receptors de la informació, són membres d’equips, coautors i col·laboradors. La col·laboració implica que els centres participants necessiten la contribució dels companys per completar l’activitat.

Exemples de productes finals col·laboratius: un periòdic, un informe, un resum comú de tots els temes treballats durant el projecte, una col·lecció de cartes redactades sobre un tema donat, un llibre de receptes, una col·lecció de poemes, un treball de ficció (novel·la de misteri, conte de fades, dibuixos animats, pel·lícula, etc.). Aquests en són només alguns exemples.

Els grups internacionals són una pràctica molt efectiva per al treball col·laboratiu (petit grup d’una classe + petit grup d’una altra classe = grup internacional).

Ús de la tecnologia (enllaç a l’article)

Quin nivell d’ús de les TIC s’entreveu en les activitats comunicatives i d’intercanvi d’informació per part d’alumnes i de docents? De quina manera s’ha utilitzat la tecnologia per facilitar el treball en el projecte, la creació de productes finals, etc.?

Aquests criteris se centren en l’avaluació de l’adaptació de les eines tant del TwinSpace com altres eines utilitzades per docents i alumnes a l’hora de dur a terme activitats col·laboratives i compartir la informació amb la finalitat que es produeixi la interacció i una comunicació com més real millor. Les eines s’utilitzen de manera que garanteixen la consecució dels objectius didàctics que persegueix el projecte.

Resultats, impacte i documentació (enllaç a l’article)

Part visible. Els resultats del projecte han de ser visibles:

  • resultats del projecte i/o la seva presentació en línia.
  • activitat/implicació dels alumnes (TwinSpace)
  • documentació del projecte (planificació, avaluació, i reflexió, propostes de millora, etc.)

Part no visible. Impacte del projecte:

  • en les destreses dels docents
  • en les destreses dels alumnes i en l’ampliació de coneixements
  • en l’aspecte social i en el personal (docents i alumnes)
  • en la comunitat educativa

 

Font de les imatges: Servei Nacional de Suport eTwinning. Fotocomposició a partir d’imatges d’ús lliure Freepik.com

 

Reglamento de protección de datos (información básica)

En cumplimiento de la normativa de protección de datos personales, le informamos de que sus datos serán incorporados al tratamiento denominado “eTwinning participación”, cuya finalidad es la participación en el proyecto de colaboración europeo eTwinning.

Puede usted ejercitar los derechos de acceso, rectificación, oposición, supresión (“derecho al olvido”), limitación de tratamiento y portabilidad y a no ser objeto de decisiones individuales automatizadas que sean de aplicación de acuerdo a la base jurídica del tratamiento. Podrá hacerlo en la sede electrónica del ministerio (http://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/catalogo/educacion/varios/proteccion-datos.html), presencialmente en las oficinas de registro o por correo postal.

Al rellenar y enviar este formulario usted concede su consentimiento inequívoco para el almacenamiento de sus datos en nuestros ficheros tal y como se especifica en nuestras normas de privacidad.

12 comments

  1. Nuria Esther Vaquerizo Martín says:

    pasa solicitar un sello de calidad Nacional , el proyecto tiene que estar cerrado??
    Podrían indicarme el plaso e resolución de los proyectos premiados, dese que se cierra plazo de solicitud??
    El dia 7 aún se puede presentar o acaba el dia 6 de junio

  2. Carlos J. Medina says:

    Hol Martín, no, no es preciso que esté cerrado, puede estar en sus ultimas fases.
    De hecho la solicitud de Sello de Calidad se puede presentar en cualquier momento si bien aconsejamos que esté en sus ultimas fases.
    La fecha del día 7 se refiere al plazo para asegurar tener tu proyecto evaluado para la evaluacion de sellos europeos que suele ser en octubre.
    Saludos,

  3. noelia medina león says:

    la solicitud del sello de calidad la tenemos que solicitar todos los socios?

  4. Ignacio Casado says:

    Buenos días Noelia, la solicitud de sello de calidad la tienen que pedir todos los socios que quieran ver reconocido su trabajo, es algo voluntario e individual, el Sello de Calidad Nacional es un reconocimiento al trabajo individual en un proyecto eTwinning, por lo tanto la pueden pedir todos los socios que quieran.
    Un saludo,
    El equipo eTwinning

  5. Angélica says:

    ¡Buenos días desde Sevilla! Mi pregunta es: ¿La solicitud tenemos que hacerla en castellano o en la lengua utilizada en la gestión del proyecto (que en mi caso sería el francés)? Muchas gracias.

  6. Ignacio Casado says:

    Buenos días Angélica,
    La solicitud a ser posible en castellano.
    Gracias,
    El equipo eTwinning

  7. Cristina says:

    Buenos días
    Había desarrollado el proyecto y sólo me quedaba grabarlo cuando de forma accidental he cerrado la página y todo ha desaparecido.¿Hay alguna manera de recuperar lo que había escrito?
    Gracias

  8. Ignacio Casado says:

    Buenos días Cristina, ¿te refieres a la solicitud para empezar un proyecto nuevo? Si es así, me temo que no, tendrás que volver a escribir todos los apartados de nuevo.
    Un saludo,
    El equipo eTwinning

  9. Amparo Olmos says:

    Buenas noches. Me gustaría saber si puedo solicitar el sello de Calidad por segunda vez ya que he participado en un proyecto con compañeros de otros países y a todos ellos excepto a mí se les ha otorgado el Sello de Calidad e incluso el Sello Europeo.
    No entiendo algunos de los motivos planteados ya que sí estaban expuestos en mi solicititud. Me gustaría volver a solicitar el Sello para realizarlo esta vez en lengua castellana y al mismo tiempo aportar más información en caso de haber sido escueta y también porque creo que ha sido un gran proyecto, muy colaborativo tanto por parte de profesores como alumnado y documentado desde el inicio hasta el final con diferentes actividades y herramientas utilizadas en todo momento.
    Un saludo

  10. Ignacio Casado says:

    Buenas Amparo, puedes volver a solicitar el Sello de Calidad, siempre que aportes nuevas evidencias y nueva información a la solicitud que ya se evaluó. El equipo de evaluadores la revisará y la evaluará de nuevo. Recuerda que el Sello de Calidad es individual y se evalúa el trabajo realizado por ti y por tus alumnos. Para cualquier duda puedes escribir a asistencia.etwinning@educacion.gob.es
    Un saludo,
    El equipo eTwinning

  11. ce says:

    Buenos dias,
    MNe gustaría preguntar si todo un centro realiza un proyecto, si se puede mandar como usuario todo el centro.

    gracias

Dejar un comentario

Your email address will not be published. Required fields are marked *