Segueix-nos:
  •  
  •  
  • Search
    Close this search box.

    La competència digital en els alumnes

    Els centres educatius estan en un procés d’implementació de diferents dispositius amb connexió a Internet per tal de desenvolupar la competència digital dels alumnes.

    D’altra banda, els nostres alumnes estan utilitzant tots aquests dispositius des d’edats cada vegada més primerenques tant en l’horari escolar com en la seva vida quotidiana i els centres educatius, juntament amb les famílies, tenen la responsabilitat de desenvolupar la competència digital dels alumnes.

    En aquest sentit, s’ha identificar quins són els diferents aspectes que cal cobrir perquè els nostres alumnes adquireixin la competència digital que el món actual requereix. El projecte europeu sobre competències digitals (EU Digital Competences Project) assenyala en el seu estudi que hi ha 5 àrees en les quals se centra la competència digital: Informació, Comunicació, Creació de continguts, Seguretat i Resolució de problemes. Aquestes són les competències que hauran d’adquirir els nostres alumnes al llarg del període d’escolarització.

    El Marc Comú de Competència Digital Docent, publicat a l’INTEF (http://educalab.es/intef/tecnologia/competencia-digital/competencia-digital-docente), estableix una referència per identificar les diferents àrees i nivells de competència digital per als docents.

    Avui volem presentar l’esquema que ha elaborat Netsafe (http://www.netsafe.org.nz/), organització establerta a Nova Zelanda, que pot ser de gran ajuda per establir un pla de desenvolupament de la competència digital dels alumnes durant la seva escolarització (http://www.thegrid.org.nz).

    En aquest esquema s’estableixen 4 nivells de competència que es desenvolupen al llarg de la vida escolar: principiant (beginner), aprenent (apprentice), usuari (practitioner) i usuari avançat (master)

    En cadascun dels nivells s’estableixen tres àrees:

    • La connexió, que implica comprendre l’impacte i el potencial de l’ús de les TIC tant a nivell personal com dins de la societat.
    • La seguretat suposa desenvolupar estratègies personals per a un ús segur d’Internet.
    • La responsabilitat, enfocada a comprendre, aplicar i promoure les directrius del bon ús d’Internet per afavorir les bones relacions entre els usuaris.

    En aquest esquema es poden trobar també idees i activitats per realitzar a l’aula amb els alumnes en cadascun dels diferents nivells i àrees, que considerem d’interès per a docents i centres educatius.

    Font de les imatges: Banc d’Imatges de l’INTEF

    Últimes entrades
    Prototipo de proyecto "Festival de cine"
    September 2023
    Prototipo de proyecto 'Regreso al futuro'
    September 2023
    À table en Méditerranée
    September 2023
    Cyberdiscovery
    September 2023
    Rellevància
    Sin categoría
    Kits eTwinning
    Etiquetes Freqüents
    Enseñanza Primaria

    Articles relacionats

    eTwinning i Erasmus+
    22/09/2023
    Uso y características del chat en el TwinSpace
    22/09/2023
    Crear una página de actividades en el TwinSpace
    22/09/2023

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Filtres

    Filtrar per Edat
    Filtrar per Edat
    Estat
    País