Segueix-nos:
  •  
  •  
  • Search
    Close this search box.

    Booky’s Books for you

    Títol del projecte: Booky’s Books for you

    Coordinador del projecte: Maite Elejalde

    Centre: CEP Virgen de la Guía (Portugalete, Biscaia)

    Categoria d’edat: de 4 a 11 anys.

    Enllaços als materials del projecte: TwinSpace del projecte.

    Booky’s Books for you és un projecte d’animació a la lectura per a alumnes de Primària de 10 a 12 anys. El projecte persegueix el desenvolupament de competències lingüístiques i el foment del treball col·laboratiu en línia. Despertar en l’alumnat l’interès pel seu propi procés d’aprenentatge, per descobrir altres realitats de l’àmbit europeu i desenvolupar plenament les seves capacitats creatives, el pensament crític i l’ús de mitjans digitals com a suport per a la comunicació i presentació de materials. Aquest projecte va ser elegit projecte destacat del mes del 2014, us n’incloem l’enllaç.

    La coordinadora del projecte al centre soci espanyol, Maite Elejalde, ens descriu el desenvolupament del projecte. 

    “Quan vam començar a esbossar el projecte, la idea principal era que l’alumnat de 5è i 6è amb qui havíem de treballar escrivissin llibres per als seus companys de cursos inferiors. Com a professores d’anglès (l’Anna, la meva companya polonesa, també és professora d’anglès) vam pensar que l’activitat seria interessant, ja que normalment no hi ha llibres de lectura en anglès per als més petits. Per això vam decidir començar per aquí, amb llibres de vocabulari bàsic que pogués llegir l’alumnat de 1r i 2n de primària, que s’inicia en la lectura. Per al segon cicle es realitzarien còmics, i per al tercer cicle, narracions i una obra de teatre. D’aquesta forma veuríem diferents tipus de textos al llarg del curs, aquesta vegada en anglès, i no només en castellà, basc o polonès, que és al que els alumnes estaven habituats.

    El primer pas per començar a treballar va ser comparar els currículums dels dos col·legis per veure què tenien en comú i treballar en aquest sentit. Es van poder adonar que no eren tan diferents. Una vegada decidits els temes van començar a treballar en temes bàsics de 1r i 2n de primària com els colors, els nombres, la casa, el col·legi… Aquestes primeres activitats les van realitzar amb l’eina Drawitlive, que permet el dibuix col·laboratiu.

    bookysbooks_historias_paddlet_2015

    Els còmics es van realitzar amb ToonDoo i les narracions amb Padlet. Finalment, el teatre el van escriure en Titanpad. Vam enregistrar amb AudacityVoicethread, els vídeos es van pujar amb Youtube, Vimeo i es van fer llibres amb ISSUU i Calameo. Totes les activitats es van realitzar en grups internacionals ja que un dels objectius principals del projecte era que aprenguessin a treballar en equip, col·laborant els uns amb els altres i, no podíem trobar millor manera de fer-ho que amb nens i nenes d’un altre país.

    [youtube]https://youtu.be/m-5gvo9I8zc[/youtube]

    A més de millorar l’anglès, l’objectiu principal era que el treball que havien de realitzar el poguessin utilitzar altres estudiants. No hi ha millor recompensa que veure que el treball que fas s’utilitza. No és una cosa que se’t queda a la carpeta o al Twinspace. Tot l’alumnat del col·legi va poder gaudir del seu treball. L’alumnat de 1r i 2n va rebre entusiasmat el treball dels seus companys, així com els de el segon cicle van rebre els còmics. A primer hi havia un germà petit dels autors, i amb gran orgull deia “això ho ha fet el meu germà”. El teatre el va poder gaudir tot l’alumnat, així com el professorat i els pares del col·legi, ja que es va mostrar a la setmana cultural.

    bookysbooks_leyendo_comics_2015

    Per tot això, he de dir que els objectius del projecte es van complir íntegrament, no només els ja esmentats sinó tots els altres (avançar en l’ús de l’ordinador, adonar-se del que ells i els altres aprenen, desenvolupar l’esperit crític i d’autonomia, respectar els altres…). I, francament, millor fins i tot del que esperàvem. Quan comences un projecte eTwinning, encara que a tu et sembli un bon projecte, pot ser que no enganxi l’alumnat. En aquest cas no va passar, ja que ells van ser els veritables dissenyadors de totes les activitats, van tenir llibertat d’actuació. El grup que en va prendre part no era nou a eTwinning i és possible que això també hi ajudés, ja que sabien com calia treballar. Encara que no sempre és fàcil fer-ho i acceptar les opinions i la feina feta per altres. Un dia es van enfadar una mica perquè els polonesos els havien esborrat un dels seus dibuixos. Però per a això és el treball col·laboratiu, per aprendre a acceptar les opinions dels altres i no sempre imposar la nostra pròpia.

    El millor és que el projecte no s’ha oblidat. Aquest curs seguim utilitzant els materials creats l’any passat. El projecte segueix viu i els autors veuen que la seva feina segueix sent útil, i això els dóna més ànims per seguir treballant amb motivació, una cosa que no sempre és fàcil.

    No cal oblidar que nosaltres, les professores, també n’aprenem molt. No només ens posem al dia amb noves eines TIC, practiquem anglès i aprenem com treballen en altres països, sinó que també aprenem a treballar en equip (una cosa que potser ens costa més que al mateix alumnat) i a fer-ho d’una forma més atractiva, ja que els projectes eTwinning no són un capítol separat del nostre currículum, sinó que hi estan integrats.

    videoconferencia_bookys_books_2015

    Els resultats de les enquestes finals van ser molt positius. El 98% participaria de nou en un projecte. L’alumnat va qualificar el projecte de “divertit, interessant, que ajuda a treballar en grup i millora la creativitat”.

    Carmen opina: “M’agrada molt eTwinning. És com jugar però al mateix temps aprendre. És molt divertit. Aprenem a col·laborar, a divertir-nos, fer servir els ordinadors, sobre altres cultures i anglès.”

    En paraules d’Alejandro, “eTwinning és aprendre, compartir i diversió. És mi0llor aprendre amb eTwinning que amb un llibre. Us recomano que participeu en un projecte”.

    Shengkang en té la mateixa opinió: “Aprenem més anglès. És divertit i aprenem coses d’altres països i cultures.”

    Rebre el premi ha estat el colofó a tota aquesta feina tan apassionant. Una gran alegria. És una gran recompensa, ja que sempre és molt agradable i reconfortant rebre l’aprovació dels companys. Quan estàs ficada en un projecte no saps si ho estàs fent bé o malament, per molt entusiasme que hi posis. El premi és una confirmació que vas per bon camí, encara que molts hi van però no han tingut la mateixa sort. És una gran motivació per continuar i intentar fer-ho cada dia millor.

    difusión_bookysbooks_2015

    Així que es pot dir que amb el projecte hem tingut doble premi: el premi en si i la bona feina i la motivació de l’alumnat, que no és poc.”

    Altres enllaços al projecte:

    Pinterest: http://www.pinterest.com/bookysbooks/bookys-books-for-you/

    Font de les imatges: Activitats del projecte Booky’s Books.

     

    Últimes entrades
    Prototipo de proyecto "Festival de cine"
    September 2023
    Prototipo de proyecto 'Regreso al futuro'
    September 2023
    Planificació d’un projecte eTwinning amb Google Docs
    September 2023
    Cuido mi entorno
    September 2023
    Rellevància
    Sin categoría
    Kits eTwinning
    Etiquetes Freqüents
    Enseñanza Primaria

    Articles relacionats

    eTwinning i Erasmus+
    22/09/2023
    Uso y características del chat en el TwinSpace
    22/09/2023
    Crear una página de actividades en el TwinSpace
    22/09/2023

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Filtres

    Filtrar per Edat
    Filtrar per Edat
    Estat
    País