Síguenos:
  •  
  •  
  • Search
    Close this search box.

    Premio Nacional eTwinning 2019: “Cultural Heritage Trivia”

    Cultural Heritage Trivia une Patrimonio Cultural e gamificación, dándolles aos alumnos e profesores a oportunidade de traballar este tema de xeito divertido. Pero como adoita ocorrer en moitos proxectos etwinning, o obxectivo vai alén do que o seu nome indica, de modo que tras o pretexto de crear un trivial sobre o patrimonio cultural europeo, que xa sería interesante de seu, escóndense outros propósitos:

    • Experimentar o traballo en equipo -tanto in situ coma a distancia.
    • Aprender non só a buscar senón a verificar e clasificar a inmensa información que nos facilita Internet.
    • Estimular a creatividade, a iniciativa e o espírito emprendedor entre alumnos (e profesores).
    • Sacar o alumno da súa “zona de confort”, axudándoo a tomar decisións e resolver problemas por si mesmo.
    • Ampliar a visión que moitos alumnos teñen de Europa, achegándoos a países que non lles resultan tan familiares.
    • Mellorar a competencia dixital, aprendendo a ver ordenadores, móbiles e tabletas como potentes instrumentos de traballo e non só de ocio.
    • Experimentar ferramentas colaborativas en liña, necesarias para traballar en equipos internacionais, e seguramente útiles na súa futura vida académica e laboral.
    • Mellorar a súa competencia comunicativa, necesaria para manter o necesario contacto con todos os seus compañeiros de equipo.
    • Intentar a colaboración entre distintas materias, apreciando a educación de xeito global.
    • Tratar de sacar o proxecto da aula, buscando a contribución e participación de practicamente toda a comunidade educativa.
    • Aprender compartindo e compartir aprendendo.

    É dicir, unha verdadeira pirámide de obxectivos para chegar ao cume visible, que sería o noso trivial físico e dixital. Afortunadamente, todo este traballo non foi efémero, pois ambos os dous produtos finais perdurarán no tempo, quedando ao dispor de todos aqueles que os queiran utilizar: o trivial físico pasou aos fondos da biblioteca do centro, e os xogos dixitais son de uso público e polo tanto accesibles a todo aquel que puidese ter interese, aquí ou en calquera parte do mundo.

    O proxecto realizouse en colaboración cos nosos socios gregos, cos que levamos anos traballando e que xa consideramos parte do noso centro.

    Maria Vasilopoulou, profesora grega á fronte do proxecto en Acharnes, escribiu un día en Twitter sobre Cultural Heritage Trivia (cito literalmente): “I loved this Project!!!!#eTwinning engaged all classes through ·CulturalHeritageTriviaProject!! Thank you dear #AnabelGarc1a 4 being my eTwinning soul mate. Thank you dear students for your hard work!!”

    E é que isto é o que se necesita para desenvolver un proxecto etwinning: moito traballo, colaboración e entendemento entre profesores e alumnos de dous ou máis países. No noso caso somos dúas, Acharnes e Laviana, por iso María fala de “almas xemelgas”, dúas profesoras que entenden a educación como algo global e colaborativo, onde a aula non se limite a un espazo pechado e “aprender” non sexa unha mera obriga. Esta é a idea que nos move e que nos permitiu crear e desenvolver “Cultural Heritage Trivia”, un proxecto que conseguiu a colaboración e participación dun montón de alumnos, profesores e demais membros da comunidade educativa, como os nosos conserxes que pasaron horas plastificando tarxetas e máis tarxetas, por exemplo.

    Cultural Heritage Trivia permitiulles aos nosos estudantes coñecer moitas cousas de Europa, pero tamén experimentar outros moitos aspectos do ensino-aprendizaxe que ata entón non tiveran oportunidade de vivir. Todos eran novos “etwinners”, de modo que tiveron que aprender a traballar en equipos internacionais, tema nada fácil á hora non só de se comunicar senón de tomar decisións e resolver conflitos- “que habelos hainos”, aprendendo a xestionar a espera, a incerteza ou a diversidade de opinións de xeito cordial e efectivo. Tiveron que aprender que varios “eu” teñen que dar paso a un “nós”, e que compartindo ideas e traballo se consegue avanzar máis e mellor, ou polo menos… diferente.

    O proxecto desenvolveuse en varias etapas nas que se traballou:

    • O achegamento aos nosos socios, de modo que os alumnos de ambos os dous países empezasen a coñecerse e sentirse un pouco máis próximos a pesar da distancia.
    • Busca de información sobre os dous países socios en primeiro lugar, doutros países posteriormente.
    • Creación e produción dos xogos como tal, tanto o trivial físico coma os xogos en liña.
    • Colaboración e participación doutros alumnos e profesores do centro.
    • Creación doutros xogos para compartir no vestíbulo do instituto, en especial co gallo do Día de Europa.

    Durante todo un curso escolar os alumnos e profesores gregos e mais os españois formamos un grande equipo. Traballamos, experimentamos, aprendemos e rimos un montón durante todo o proceso. A palabra máis repetida á hora de avaliar o proxecto en ambos os dous países foi “interesante”, seguida bastante de cerca por “esixente”, “divertido”, “creativo”, “colaborativo”, … e é que todo iso foi o noso proxecto etwinning: traballo, colaboración e diversión. Algúns alumnos reflectiron a súa opinión respecto a este traballo colaborativo nas seguintes frases (cito literalmente):

    • It’s important to share our work with others.
    • I like – we prepared games because is very interesting to play.
    • They motivate other people too
    • You learn new things
    • It is entertaining
    • Collaborate is good
    • It helps to learn how to work in group.
    • I think that is a good way to know other cultures
    • This way everyone can enjoy it.
    • It is very interesting
    • Reparing something more easily and quickly
    • Personally, I’d rather work alone but I think with teamwork we got a great result
    • A great opportunity to work and communicate more often with the other team
    • It helps everyone improve their imagination by seeing something that they did not think of.
    • It was very interesting to work with other people
    • I like knowing the opinion of others about my work
    • I really like sharing our work with other students because they can recommend us what we should change to make it better
    • We can motivate other people too
    • Can see what other students have made and collaborate to make something even better

    Á vista destas opinións -e a pesar dos erros gramaticais- queda claro que os alumnos atoparon interesante este novo método de traballo. Cultural Heritage Trivia permitiunos aprender compartindo, xogando e creando. A creatividade, tan necesaria para desenvolvernos en tantas e tantas situacións da nosa vida, necesita un estímulo que a esperte. Moitos alumnos téñena aletargada, pero a participación en proxectos etwinning como Cultural Heritage Trivia permítenos abrirlles unha porta, presentarlles un camiño polo que custa empezar a andar pero no que pouco a pouco se van sentindo máis seguros, dando pasos máis firmes, conseguindo entón gozar de todo o camiño. Coma na maioría dos xogos, a meta é o obxectivo final pero o que realmente se goza é o proceso para chegar a ela. Con esa idea xurdiu Cultural Heritage Trivia e coidamos que o conseguimos.

    Recibir os Selos de Calidade Nacional e Europeo primeiro e o Premio Nacional despois supón un estímulo para todos os participantes no proxecto, un recoñecemento ás moitas horas de traballo dedicadas a sacar adiante unha idea, unha motivación para seguir experimentando e desenvolvendo unha metodoloxía innovadora e gratificante pero como ben din moitos alumnos, tamén moi “demanding”. Como coordinadora deste proxecto non quixera deixar de lles dar as grazas a etwinning por darnos a oportunidade de traballarmos desta forma, ás axencias nacionais e europea por valorar o noso traballo e por suposto, a todos os alumnos e profesores que fixeron deste Cultural Heritage Trivia unha realidade.

    Podes visitar o TwinSpace do proxecto na seguinte ligazón: https://twinspace.etwinning.net/47907

    Artigo redactado por Ana Isabel García Espina

     

    Últimas entradas
    Prototipo de proyecto "Festival de cine"
    September 2023
    Prototipo de proyecto 'Regreso al futuro'
    September 2023
    Coido o meu medio
    September 2023
    Booky's Books for you
    September 2023
    Relevancia
    Sin categoría
    Etiquetas frecuentemente
    Enseñanza Primaria

    Publicacións relacionadas

    eTwinning e Erasmus+
    22/09/2023
    Uso y características del chat en el TwinSpace
    22/09/2023
    Crear una página de actividades en el TwinSpace
    22/09/2023

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Filtros

    Filtrar por Idade
    Filtrar por Idade
    Estado
    País